După doar două zile, sistemul cardului naţional de sănătate s-a blocat, din nou, în după – amiaza zilei de luni, 21 septembrie. De această dată, blocajul s-a produs, în jurul orei 16,30, din cauza unor variaţii de tensiune electrică, sistemul fiind repornit după aproximativ două ore. În acest interval, furnizorii au acordat servicii medicale şi farmaceutice în sistem offline, aşa cum prevăd normele de utilizare a cardului naţional de sănătate, după cum au precizat reprezentanţii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS).
Reamintim că la sfârşitul săptămânii trecute, mai exact în dimineaţa zilei de vineri, 18 septembrie, o defecţiune a pus pe butuci programul informatic care gestionează sistemul naţional de carduri de sănătate. Cei mai afectaţi au fost, însă, pacienţii, care au fost nevoiţi să aştepte cu orele pe la uşile cabinetelor medicale. Blocajul, după cum a explicat preşedintele Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Sălaj, Marius Tăutu, a apărut la unitatea de management, de la nivelul CNAS şi a fost transmisă o notă tuturor furnizorilor de servicii medicale din judeţ privind paşii pe care îi au de urmat până la remedierea situaţiei. “După introducerea cardului în cititor, se tastează pin-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit, se înregistrează serviciul CEAS în aplicaţia de furnizori. De la momentul (care va fi anunţat de CNAS) repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori vor trebui încărcate în PIAS în limita celor 72 de ore. Toate serviciile prestate şi operate în sistem începând cu ora 6, 55 până la remedierea defecţiunii se vor valida în PIAS doar pe baza amprentei de timp şi număr de card”, a explicat, vineri, Tăutu.
Sistemul de carduri de sănătate a fos blocat, vineri, mai bine de cinci ore. Unii medici au oferit consultaţii, au eliberat trimiteri sau reţete, în timp ce alţii nu au acordat deloc servicii medicale reprogramându-şi pacienţii în zilele următoare.